دوشنبه 10 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

سلمان شهر

سلمان شهر

سلمان شهر


نویسنده: زهرا آذرنیوش
30 مهر 1402



  • سلمان‌شهر؛ بهشت زیبای مازندران :

سلمان‌شهر یا متل قو از شهرهای شیک و زیبای مازندران است. این شهر ساحلی رویایی، به علت موقعیت جذاب‌ خود در میان دریا و جنگل، چشم‌انداز طبیعی جذابی دارد. سلمان‌شهر به علت قرارگیری در ساحل دریای خزر و نزدیکی به پایتخت، وجود تفریحات آبی متنوع، اقامتگاه‌ها و هتل‌های شیک به علاوه مراکز خرید مدرن، گردشگران بسیاری را برای گشت و گذار و تماشای خود، جذب می‌کند.

تصویر هوایی از سلمان شهر

سلمان شهر زیبا

  • سلمان‌شهر کجاست؟

سلمان‌شهر یا متل قو در شهرستان عباس‌آباد در استان مازندران و حاشیه دریای خزر قرار دارد. در این شهر ساحلی، دیدنی‌های طبیعی چون جنگل، ساحل و آب و هوای مطلوب انتظار گردشگران را می‌کشد. 
شهر ساحلی متل قو از سمت شمال به دریای خزر و از سمت جنوب با کوه‌های البرز محصور شده است. این شهر زیبا از غرب به عباس‌آباد و از سمت شرق به کلارآباد منتهی می‌شود. مساحت متل قو حدود ۷۵۰ هکتار است و جمعیت آن نیز به حدود ۱۴ هزار نفر می‌رسد. 
شهر زیبای متل قو در روزهای تعطیل حدود ۲۰۰ هزار نفر گردشگر را در خود جای می‌دهد. نام این شهر امروزه سلمان‌شهر است؛ اما اکثر مردم محلی هنوز هم آن را متل قو می‌گویند. 

شب های زیبای سلمان شهر

شب های سلمان شهر

  • درباره متل قو :

سلمان‌شهر از شهرهای معروف و زیبای مازندران علاوه بر متل قو، در گذشته به ساقی کلایه نیز شهرت داشت. نام سلمان‌شهر پس از انقلاب اسلامی سال 1357 به شهر داده شد. این شهر ساحلی زیبا حدود هشت کیلومتر با عباس‌آباد فاصله دارد و بخشی از آن محسوب می‌شود. 
شهر زیبای سلمان‌شهر یک شهر ساحلی است و فاصله بسیار کمی با دریا دارد. ظاهر این شهر زیبا را، بسیار مدرن ساخته‌اند و مراکز تجاری متنوعی در آن برای استفاده گردشگران فراهم است. زیبایی ساحل ماسه‌ای رویایی سلمان‌شهر به علاوه ارتفاعات جنگلی و ییلاقی آن، هر طبیعت‌گردی را مست و حیران می‌کند.
قیمت ویلا در سلمان‌شهر به نسبت دیگر شهرهای مازندران، گران‌‌تر است. اغلب کسانی که قصد خرید ویلا در شمال را دارند، ویلاهای خود را از این شهر زیبا خریداری می‌کنند. 

تصویر هوایی از سلمان شهر

نمای دور از سلمان شهر

بنای شهر متل قو یا سلمان‌شهر را شخصی با نام جمشید جوانشیر گذاشت. جوانشیر در سفر به این منطقه، عاشق طبیعت زیبای متل قو و هم‌آغوشی دریا و جنگل در این منطقه شد. در آن زمان جنگل‌های متل قو متروکه بودند و جوانشیر به این فکر افتاد تا آنجا را به باغ مرکبات تبدیل کند؛ اما ایده جوانشیر به علت نامساعدی خاک و سرمای هوای متل قو شکست خورد.
در زمان جوانشیر، منطقه شمال ایران سه هتل در شهرهای چالوس، رامسر و بابلسر داشت که قیمت بالای آنها سبب می‌شد اغلب مسافران مازندران توانایی اقامت در این هتل‌ها را نداشته باشند. جوانشیر با مشاهده این وضعیت، به فکر افتاد یک متل با قیمت ارزان و کیفیت بالا بسازد تا گردشگران به راحتی در آن اقامت کنند. 

 متل قو

شب های سلمان شهر

ایده جوانشیر محقق شد. او یک سالن اجتماعات با مساحت ۲۲۰ متر بنا کرد که ۱۲ اتاق و دو ویلای شیک داشت؛ وی در سال ۱۳۳۸ هجری شمسی کار ساخت را به اتمام رساند و درهای متل را به روی مسافران باز کرد. 
جوانشیر با همکاری گروهی که با وی کار می‌کردند، قیمت متل و اجاره ویلا را پایین گرفت تا همه اقشار جامعه بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. موقعیت متل قو در ساحل دریا، سبب رونق آن شد و به تدریج، افرادی در منطقه ساکن شدند و شهر کوچکی به وجود آمد که به علت وجود متل قو، اعتبار فراوانی کسب کرد. 

سلمان شهر

سلمان شهر

نام شهر کوچک تازه تاسیس را «ساقی کلایه» گذاشتند. واژه ساقی را از نام دختر جوانشیر گرفتند و کلایه نیز به معنای محله به کار می‌رفت؛ اما هنوز هم بسیاری از گردشگران، شهر را با نام متل قو می‌شناختند.  
در سال ۱۳۴۱ هجری خورشیدی، یک شهرداری مشترک برای ساقی کلایه و کلارآباد تاسیس شد و خانم پریمرز فیروزگر همسر آقار جوانشیر را برای پاسداشت تلاش‌های آقای جوانشیر، به عنوان اولین شهردار ساقی‌کلایه انتخاب کردند؛ تا آن زمان هنوز هیچ بانویی سمت شهرداری نداشت و خانم فیروزگر در واقع اولین شهردار زن در تاریخ معاصر ایران محسوب می‌شود. 
ساقی کلایه در مدتی کوتاه با ورود گردشگران و مسافران، بسیار رونق گرفت و خانواده جوانشیر نیز با هزینه‌های شخصی خود بر زیبایی آن ‌افزودند. بعد از شکل‌گیری انقلاب سال ۱۳۵۷ ، جوانشیر از ایران رفت و اموال وی مصادره شد؛ او بعد از انقلاب موفق به بازگشت اموالش نشد و در سال ۱۶۸۷ هجری شمسی از دنیا رفت. 
ساقی کلایه بعد از انقلاب اسلامی به سلمان‌شهر تغییر نام یافت؛ اما هنوز هم بسیاری آن را به نام متل قو می‌شناسند. 

ساحل متل قو

ساحل متل قو

  • راهنمای سفر به سلمان‌شهر :

سلمان‌شهر حدود ۱۹۴ کیلومتر (4ساعت) با ساری، مرکز استان مازندران فاصله دارد. فاصله سلمان‌شهر تا تهران نیز حدود ۲۲۰ کیلومتر (5 ساعت) است.  شهر توریستی سلمان‌شهر از چند مسیر قابلیت دسترسی دارد.
یک مسیر از جاده چالوس است که در آن، بعد از عبور از جاده ساحلی سیاهکل‌رود به مازندران، به عباس‌آباد می‌رسید و از آنجا به سلمان‌شهر می‌روید.  
جاده هراز مسیر دیگری است که می‌توانید انتخاب کنید و از آنجا به محمودآباد بروید؛ سپس به جاده چالوس وارد شوید و از آنجا به سلمان‌شهر برسید. 
مسیر سفر از اتوبان قزوین به رشت، گزینه دیگری است که پیش رو دارید؛ برای عبور از این مسیر باید رشت، شهر لاهیجان، شهر رامسر و شهسوار را پشت سر بگذارید تا به سلمان‌شهر برسید. فاصله سلمان‌شهر تا رامسر کمتر از ۶۰ کیلومتر (1 ساعت) است. 

مسیر دسترسی از تهران به سلمان شهر

مسیردسترسی از تهران به سلمان شهر

  • آب و هوای سلمان‌شهر :

آب و هوای سلمان‌شهر معتدل و مرطوب است و ویژگی‌های شهرهای ساحلی را دارد. این شهر زیبا در فصل تابستان گرم است و رطوبت در آن بسیار زیاد می‌شود؛ به طوری که بوی دریا در این فصل، زیاد به مشام می‌رسد.

ساحل برفی متل قو

ساحل برفی متل قو

  • بهترین زمان سفر به سلمان‌شهر :

سلمان‌شهر در تمام طول سال زیباست؛ اما از اردیبهشت تا پایان شهریور، بهترین زمان سفر به سلمان‌شهر محسوب می‌شود. سلمان‌شهر مانند دیگر شهرهای شمالی ایران در نوروز بسیار شلوغ است؛ اما اردیبهشت، علاوه بر این که مانند تکه‌ای از بهشت خودنمایی می‌کند، چندان شلوغ نیست و مناسب سفر است.  
هوای سلمان‌شهر در اردیبهشت، در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد و عطر بهارنارنج در تمام فضای شهر می‌پیچد و بر زیبایی آن می‌افزاید. 

سلمان‌شهر در فصل پاییز نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد و طبیعت هزاررنگ آن، جلوه خاصی به شهر می‌بخشد. تفریحات آبی این شهر در فصل پاییز به علت کاهش دما، کم‌رنگ می‌شوند و افزایش بارش در این فصل، تنوع تفریحات آن را کم می‌کند.  

پاییز سلمان شهر

سلمان شهر پاییزی

  • تفریح در سلمان‌شهر :

ساحل سلمان‌شهر که با عنوان ساحل متل قو بین گردشگران شهرت دارد، یک ساحل ماسه‌ای با چشم‌اندازی کم‌نظیر است. اگر در فصل تابستان به متل قو می‌روید، در دریای آن، جاهایی که کم‌عمق‌تر است، شنا کنید و در ساحل آن آفتاب بگیرید. 
رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری در این ساحل وجود دارد که می‌توانید طبق سلیقه‌تان یکی را انتخاب کنید و از صرف غذا در آن لذت ببرید. در این ساحل انواع تفریحات ساحلی از جمله پاراسل، قایق‌سواری، جت‌اسکی و دیگر امکانات تفریحی انتظار شما را می‌کشند. 

تفریحات ساحلی متل قو

ساحل زیبای متل قو

 تفریحات ساحلی متل قو :

در سفر به متل‌قو از تفریحات ساحلی آن استفاده کنید و لذت ببرید. این تفریحات جذاب و مهیج، برای استفاده گردشگران اهمیت بسیاری دارد. انواع تفریحات و ورزش‌های ساحلی محبوب در ساحل متل قو وجود دارد که بسیار جذاب هستند. والیبال ساحلی، اسکی روی آب، فوتبال ساحلی، شنا، شاتل دریایی، قایق‌های تندرو، پاراسلینگ، هاورکرافت از مهم‌ترین امکانات تفریحی ساحل سلمان‌شهر محسوب می‌شوند. 
استفاده از موتورهای چهارچرخ برای تفریح از دیگر امکانات ساحلی سلمان‌شهر است. در ساحل سلمان‌شهر فروشگاه‌هایی وجود دارد که لوازم شنا در آن به گردشگران ارائه می‌شود؛ اما شما سعی کنید لوازم مورد نیاز برای شنا را همراه خود ببرید؛ زیرا تهیه این لوازم گران است و هزینه زیادی روی دستتان می‌گذارد. 

ساحل زیبای متل قو

تفریحات ساحلی متل قو

 پلاژ ساحلی سلمان‌شهر :

پلاژ ساحلی سلمان‌شهر که به پلاژ ساحلی متل قو نیز معروف است، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی این شهر محسوب می‌شود؛ این مکان تفریحی آب و هوای خوبی دارد و محیط اطراف آن بسیار جذاب است. 
تفریحات دریایی موجود در این پلاژ، اوقات خوشی را برای گردشگران رقم می‌زند. تماشای زیبایی دریا و موج‌های جذاب و آرام آن، بستر ماسه‌ای دریا، شنیدن صدای پرندگان و مرغان دریایی، ساخت مجسمه‌های شنی زیبا، والیبال و فوتبال ساحلی از سرگرمی‌های جذاب این ساحل زیبا در سلمان‌شهر محسوب می‌شوند. 

آدرس : سلمان شهر، جاده ساحلی بلوار امام رضا | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

ساحل متل قو

پلاژ ساحلی سلمان شهر

تفریحات دریایی مانند شنا، قایق‌سواری، جت اسکی، شاتل دریایی، اسکی روی آب، پاراسل و هاورکرافت از مهم‌ترین تفریحات ساحلی این منطقه رویایی هستند. محبوب ترین این تفریحات عبارتند از: 

پاراسل :

پاراسل از تفریحات محبوب در ساحل سلمان‌شهر است. تجربه این تفریح به مهارت نیاز ندارد و افراد علاقمند به آن در ارتفاعی مشخص، روی دریا پرواز می‌کنند؛ پاراسلینگ نوعی چتربازی روی دریا محسوب می‌شود که در ابتدا کمی ترس دارد؛ اما با غلبه بر ترس و سوار شدن بر چتر آن، ترس به لذت و آرامش تبدیل می‌شود.

پاراسل

پاراسل

جت اسکی :

جت‌اسکی‌ها از تفریحات آبی هیجان‌انگیز محسوب می‌شوند. جت‌اسکی‌ها نوعی موتور هستند که روی آب حرکت می‌کنند و حالت تک‌سرنشین و سه‌سرنشین دارند. سرعت جت اسکی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است و مدل‌های پیشرفته آن سرعت بیشتری دارند. به هنگام استفاده از این نوع تفریح، غرق هیجان و لذت می‌شوید. 

جت اسکی

جت اسکی

اسکی روی آب :

اسکی روی آب از دیگر تفریحات جذاب در ساحل سلمان‌شهر است؛ این ورزش جذاب، کفش‌های اسکی مخصوص به خود را دارد و قایقی با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت، آن را روی آب می‌کشد. قدرت بدنی و آمادگی جسمانی بالا، از شروط شرکت در این تفریح هیجانی محسوب می‌شوند.

اسکی روی آب

اسکی روی آب

فلای‌بورد :

فلای بورد از ورزش‌های هیجانی جذاب در پلاژ ساحلی متل قو است. در این تفریح، یک تخته پرواز با اتصال به جت اسکی، شخص را روی هوا معلق نگه می‌دارد و قدرت بدنی وی را به چالش می‌کشد. این تفریح نوعی پرواز هیجان‌انگیز است که فرد در آن حرکات نمایشی شبیه دلفین‌ها را انجام می‌دهد. 

فلای بورد

فلای بورد

شاتل :

شاتل از تفریحات محبوب در پلاژ ساحلی متل قو است که در آن یک تیوپ بادی بزرگ وجود دارد که گردشگران به صورت تکی یا چنر نفره روی آن سوار می‌شوند.؛ این تیوپ با یک طناب به قایقی تندرو وصل و با آن کشیده می‌شود. قایق با تعداد سرنشین کم، هیجان و جذابیت بیشتری دارد. 
 

شاتل سواری

شاتل

 مجتمع قو الماس خاورمیانه :

مجتمع قو الماس خاورمیانه نام خود را از متل قو گرفته است. این مجتمع بزرگ و زیبا یکی از دیدنی‌های سلمان‌شهر است و از مراکز جذاب تفریحی آن محسوب می‌شود. 
مجتمع قو الماس خاورمیانه از دو برج دوقلوی ۲۵ طبقه تشکیل می‌شود. این مجتمع خصوصی است و به شخصی با نام احد عظیم زاده تعلق دارد. برج سوم نیز در نهایت به همین برج تعلق داشت و این مجموعه عظیم و لوکس به نام مجتمع قو الماس خاورمیانه ثبت تجاری شد. 
مجتمع از یک بخش مسکونی، یک بخش تجاری، هتل پنج ستاره بین‌المللی، مجتمع ورزشی با امکانات مدرن و زیبا تشکیل شده و در این سال‌ها به رونق کم‌نظیری دست یافته است. 
 برج‌های عظیم‌زاده نزدیک ساحل متل قو قرار دارند و به جذاب‌ترین تصویر سلمان‌شهر تبدیل شده‌اند؛ این برج های زیبا به هنگام شب، با نورپردازی فوق‌العاده‌ای که دارند، شهر را آذین می‌بخشند و بر زیبایی آن می‌افزایند. 

آدرس : سلمان شهر (متل قو)، جاده ساحلی | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

مجتمع قو الماس خاورمیانه

مجتمع قو الماس خاورمیانه

  • جاهای دیدنی سلمان‌شهر :

شاید از خود بپرسید در سفر به سلمان‌شهر کجا بریم؟ سلمان‌شهر جاذبه‌های دیدنی فراوانی برای عرضه به گردشگران دارد. این شهر زیبا و رویایی طبیعت فوق‌العاده و سرسبزی دارد که گردشگران با گشت و گذار در آن، خاطرات جذاب و به یادماندنی برای خود رقم می‌زنند. 

 روستای اسب‌چین :

روستای اسب چین یکی از جاهای دیدنی سلمان‌شهر است که طبیعت جذاب و تماشایی دارد. این روستای زیبا که در فاصله چهار کیلومتری غرب سلمان‌شهر قرار دارد، از روستاهای قدیمی در عباس‌آباد محسوب می‌شود و قدمت آن ۱۰۰۰ سال است. وجه تسمیه نام روستای اسب‌چین از دیوارهای سنگی کوه البرز گرفته شده است که از فاصله دور، مانند یک دیوار سفید هستند. 
اسبه در زبان طبری به معنی سفید و چینه به معنای دیوار به کار می‌رود. ترکیب این دو واژه به معنی دیوار سفید به کار می‌رود؛ این واژه به اسب چین تغییر داده شده است. 

آدرس : شهرستان عباس‌آباد، سلمان شهر و در نزدیکی متل قو | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

روستای اسب چین

روستای اسب چین


رودخانه‌ای با رنگ شیری در روستای اسب‌چین جریان دارد که در زبان محلی به گوشیر معروف است؛ این رودخانه از یک چشمه به همین نام سرچشمه می‌گیرد و ماهی‌های بسیاری در بستر آن زیست می‌کنند. رودخانه اسب‌چین تقریبا ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستا را آبیاری می‌کند. 
روستای اسب‌چین از سمت شمال به سلمان‌شهر و عباس‌آباد وصل می‌شود. دریا، رودخانه و مزارع این روستا به علاوه طبیعت سرسبزی که دارد، هر گردشگری را محو تماشای زیبایی‌های خود می‌کند. 

رودخانه گوشیر

رودخانه گوشیر

 خیابان دریاگوشه :

دریاگوشه از خیابان‌های اصلی سلمان‌شهر به شمار می‌رود. این خیابان زیبا، ویلاهای معروف و جذابی دارد. برندهای تجاری و هتل‌های معروف و شیک، دریاگوشه را به محلی برای تفریح تبدیل کرده است. خیابان‌های فرعی دریاگوشه پر از ویلاهای جذاب و دیدنی برای استفاده گردشگران هستند. 
خیابان دریاگوشه بیشتر از نیم قرن سابقه دارد و به خیابان شبانه نیز معروف است؛ زیرا یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای تفریحات و عیش و نوش جوانان‌ به هنگام شب و بعد از تاریکی هوا محسوب می‌شود. خیابان دریاگوشه منطقه‌ای ویلایی است. مجسمه سیمرغ در ابتدای این خیابان نصب است و انتهای آن نیز به جنگل تیلاکنار، کوه و غار دانیال ختم می‌شود. 

آدرس : سلمان شهر، میدان سیمرغ | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

خیابان دریا گوشه

خیابان دریا گوشه

 جنگل تیلاکنار :

هنگام عبور از سواحل متل قو، در جنوب شهر، فضای سرسبزی در دامنه رشته کوه البرز پدیدار می‌شود که جنگل تیلاکنار نامیده می‌شود؛ این جنگل زیبا و تماشایی در انتهای خیابان دریاگوشه قرار دارد. وقتی شهرک‌ها و ساختمان‌های شیک را در اطراف خیابان رد کردید، فضایی جدید را در انتهای آن تجربه می‌کنید که پر از درختان زیبای سر به فلک کشیده و پوشش گیاهی سرسبز و خاطره‌انگیز است. 
جنگل تیلاکنار از جنگل‌های زیبای استان مازندران محسوب می‌شود که هوایی بسیار خوب و مطبوع دارد. وجود چشمه‌ و رودخانه‌ در این جنگل، فضایی جذاب و شگفت‌انگیز را ایجاد کرده است که گردشگران از حضور در آن غرق لذت می‌شوند.  

تیلاکنار

جنگل تیلاکنار

رودخانه‌ای که از کنار درختان سر به فلک کشیده تیلاکنار می‌گذرد، بر زیبایی و طراوت آن می‌افزاید و فضایی جذاب را برای پیک‌نیک و گردش رقم می‌زند. عکاسی و جنگل‌نوردی از تفریحات جذاب این جنگل زیبا است و هر گردشگری را غرق لذت می‌کند. 
روستاهای زیبایی در اطراف جنگل تیلاکنار است که می‌توانید از آنها اتاق کرایه کنید و یک شب را در آنجا بمانید و لذت ببرید. جنگل‌های دوهزار و سه‌هزار نیز با فاصله کمی از جنگل تیلاکنار قرار گرفته‌اند؛ اگر اهل جنگل‌نوردی هستید، می‌توانید از این جنگل‌ها نیز بازدید و لحظات خوبی را تجربه کنید. 

آدرس : عباس آباد، سلمان شهر، روستای تیلاکنار | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

جنگل تیلاکنار

جنگل تیلاکنار

 غار دانیال :

غار دانیال دومین غار آبی ایران در انتهای خیابان دریاگوشه است. قدمت این غار از چندین میلیون سال تجاوز می‌کند. پیمودن مسیر غار برای طبیعت‌گردان، لذت فراوانی دارد. طول این غار حدود ۲۱۵۷ متر و عمق آن حدود ۷۴ متر است. 
ارتفاع سقف غار در بخش‌هایی از آن حدود نیم متر و در بخش‌های عمیق غار به ۵۰ متر می‌رسد. آب زلال غار از چشمه‌هایی کوچک و جویبارها سرچشمه می‌گیرد و دمای آن در بیشتر فصل‌های سال به حدود ۱۷ درجه سانتیگراد می‌رسد. 
مسیر دسترسی به دهانه غار حدود یک ساعت زمان‌بر است. زیبایی‌های طبیعت و جلوه‌های تماشایی و منحصر به فرد آن جذابیت فراوانی دارد؛ اما پیمون مسیر غار کار آسانی نیست و تنها افراد حرفه‌ای می‌توانند از آن عبور کنند. پس بهتر است تنها از جاهای کم‌عمق غار بازدید کنید. 

آدرس : سلمان شهر، روستای دانیال | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

غار دانیال

غار دانیال

در سلمان‌شهر چی بخوریم؟

تجربه غذاهای متنوع و خوشمزه هر شهر، از بخش‌های جذاب سفر است و خاطرات بسیار خوبی برای گردشگران رقم می‌زند. شهرهای شمالی ایران رستوران‌های باکیفیتی دارند که هریک از منوهای غذایی متنوع و فضاهای منحصر به فردی برخوردار هستند.  
تنوع رستوران‌های شهر، کار را برای پیدا کردن یک رستوران باکیفیت سخت می‌کند. رستوران‌های سلمان‌شهر نیز گران‌قیمت هستند؛ اما غذاهای باکیفیتی به گردشگران ارائه می‌کنند. میرزاقاسمی، شیشلیگ، ماهی اوزون برون، کباب ترش، کباب کوبیده و اناردون از مهم‌ترین غذاهایی هستند که در رستوران‌های سلمان‌شهر به گردشگران ارائه می‌شوند.

اکبرجوجه سلمان شهر

اکبر جوجه


صرف غذا در رستوران‌های ساحلی این شهر، تجربه‌ای جذاب و به یادماندنی نصیب شما می‌کند. رستوران شاندیز، رستوران ارکیده، رستوران فرزین، اکبرجوجه، دانانو، برگربار، آبتیموس، ملانی و کته کبابی محمدی از رستوران‌های مشهور سلمان شهر هستند.

کته کبابی محمدی

کته کبابی محمدی

  • مراکز خرید سلمان‌شهر :

بازدید از مراکز خرید سلمان‌شهر در سفر به این شهر زیبا، یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر است. مراکز خرید متل قو نقش قابل توجهی در داغ شدن بازار گردشگری دارند. محصولات و پوشاک این شهر با برندهای معتبر داخلی و خارجی عرضه می‌شوند.
خرید اجناس شیک و برند از مراکز خرید متل قو، بهترین موقعیتی است که از سفر به این شهر زیبا نصیب شما می‌شود؛ در سفر به متل قو از فرصت استفاده کنید و مراکز خرید این شهر را بگردید. مرکز خرید قو که بالاتر به آن اشاره شد یکی از معروف‌ترین مراکز خرید شیک متل قو است.  

مرکز خرید قو

مرکز خرید قو


بازار سنتی ترکمن، از بازارهای سنتی معروف سلمان‌شهر است که در آن انواع پوشاک، شال و روسری، کیف و کفش، صنایع دستی و لوازم بهداشتی با قیمت مناسب به گردشگران عرضه می‌شود. میوه، تره‌بار و ماهی‌ از خوراکی‌هایی هستند که در این بازار به فروش می‌رسند. 

بازار سنتی ترکمن

بازار سنتی ترکمن

  • در سلمان‌شهر کجا اقامت کنیم؟

سلمان‌شهر یکی از محبوب‌ترین مقصد سفر ایرانی‌ها اقامتگاه‌های شیک و متنوعی دارد؛ پس در سفر به این شهر تماشایی، نگران اقامت خود نباشید. انتخاب یک اقامتگاه زیبا و تمیز، لذت سفر را برای شما چندین برابر کرده و خاطرات خوشی از سفر نصیبتان می‌کند. 
متل قو آب و هوای مطبوعی دارد و موقعیت ساحلی و طبیعت جذاب و زیبای این شهر در کنار مراکز تجاری آن، گردشگران بسیاری را برای تفریح و خرید راهی این شهر زیبا می‌کند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی شیک و متنوع سلمان‌شهر، اجاره ویلا در سلمان‌شهر به علاوه سوئیت‌ها، از گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای اقامت انتخاب کنید؛ قیمت اجاره در سلمان‌شهر برای استفاده از ویلا تقریبا گران است. 

کلبه جنگلی

کلبه های جنگلی سلمان شهر

هتل‌های شیک و جذاب سلمان‌شهر به علاوه دیگر امکانات اقامتی برای استفاده گردشگران فراهم است و می‌توانید از این مکان‌ها برای اقامت استفاده کنید و لذت ببرید. 

هتل لیلیوم

هتل لیلیوم سلمان شهر

سفر به سلمان‌شهر به علت زیبایی این شهر، سفری خاطره‌انگیز را نصیبتان می‌کند؛ تجربه تفریحات ساحلی این شهر، رویایی جذاب و به یادماندنی را برای شما رقم می‌زند. 
 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مازندران مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ